Ruční vozík GPR
Měřicí vozík pro lokální diagnostiku tělesa železničního spodku s využitím georadarové metody.
Princip metody
Princip této metody spočívá ve vysílání a následném přijímání odražených radarových vln od fyzikálních rozhraní, ta tvoří např. geologická rozhraní, hladina podzemní vody, podzemní dutiny atd. Hloubkový dosah měření je závislý na frekvenci použité antény a na složení a stavu tělesa železničního spodku (dosah v rozmezí 0,7 – 6,0 m).
Umístěním georadarové soupravy na ruční vozík je zajištěna detailnější diagnostika tělesa železničního spodku, zvyšuje se flexibilita a operabilita měření a dochází ke snížení nákladů na měření krátkých úseků. Také je umožněno měření profilů za hlavami pražců.
Georadarová metoda umožňuje určit
- kontinuální průběh pláně tělesa železničního spodku
- kontinuální průběh zemní pláně
- kontinuální tloušťku konstrukční vrstvy
- kontinuální tloušťku podkladní vrstvy
- problémová místa v tělese železničního spodku s vysokou přesností díky kroku vzorkování po 1 cm
- vhodná místa pro umístění sond geotechnických zkoušek
- velikost sedání vrstev v tělese železničního spodku
- železobetonové objekt
Základní parametry vozíku
hmotnost vozíku bez osazení měřicí technikou | 70 kg |
hmotnost vozíku při plném osazení | 100 kg |
krok vzorkování | až 1 cm |
max. rychlost měření (při tažení za MUV) | 20 kmh-1 |
frekvence měřicích antén | 270, 400, 1000 a 2000 MHz až do hloubky 5 m |
geometrie měření | v ose koleje, za hlavami pražců |
počet kanálů | 4 |